Sunday, April 15, 2012

Syukur...jemaah Umrah 3 April 2012 selamat pergi dan selamat pulang

Bergambar di tapak kelahiran Rasulullah SAW

Hotel dan kedai sepanjang di Misfalah banyak yang telah ditutup, menunggu masa untuk dirobohkan 

Syukur, kesemua 43 orang jemaah yang di bawah bimbingan saya telah pun selamat mengerjakan Umrah bermula dari 3 sehingga 14 April 2012. 

Kesemuanya melahirkan rasa gembira yang teramat sangat dan bercadang ingin bertandang semula ke tanah suci jika diberi rezeki di masa akan datang. 

Dari kiri Makcik Salamah, Makcik Zainiah, Kak Rohana, Mak dan Makcik Timah  dari Sikamat
Di sini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada seluruh peserta  rombongan yang banyak membantu dalam menjayakan program umrah ini.  

Yang lemah begnya sama-sama di angkat, yang sakit tangannya dipimpin ke masjid, yang hilang wang musibahnya diringankan dan yang tidak faham dibimbing sebaik-baiknya. 

Gelak ketawa rakan-rakan sebilik, Abang Aris dari Taman Jujur, Haji Alias dari Tampin dan En Awaluddin dari Nilai sentiasa menjadi kenangan. 

Demikian juga rakan-rakan yang lain seperti Imam Harun dari Sikamat, En. Mohd Sham dari Taman Tuaanku Jaafar, En. Faisal dari Alor Setar dan En Huzainai beserta tujuh orang ahli keluarga dan nama-nama lain yang tidak dapat dinyatakan di sini, keahuilah sesungguhnya saya sangat merindui kalian. 

Ya Allah terimalah umrah kami, terimalah tawaf kami, terimalah sa'ie kami dan terimalah segala amal ibadah kami di tanah suci.... 

Aminnnn. 

















































































No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.