Keluhan hati Mike Tyson ......


Tan Sri Haji Muhammad Taib bersama anaknya Azri (11 tahun) dan Arif (14 tahun)

Semasa perjumpaan ibu bapa dan guru semalam, sempat saya bertanya Tan Sri Haji Muhammad Taib (TSHMT) mantan Menteri Besar Selangor tentang isu-isu politik semasa.  Demikianlah wawancara tidak rasmi saya.

Saya : Apa perkembangan Tan Sri  ?

TSHMT :  Macam nilah...., sejak bersara dari politik, saya buka kilang di Nilai.

Saya : Tan Sri tak mahu aktif dalam politik lagi ?

TSHMT : Tak payahlah...., dahlah tu..., saya dah 40 tahun bergelumang dalam politik. Cukuplah..., bagilah orang lain pulak.

Saya : Apa pandangan  Tan Sri dengan perkembangan politik di Selangor.

TSHMT : Susah...., susah BN nak menang. Sesama mereka 'bergasak'....

Saya : Apa pula pandangan Tan Sri dengan politik di Negeri Sembilan ?

TSHMT : Sama juga macam di Selangor, silap-silap boleh 'bungkus'.

Saya : Kenapa pula ?

TSHMT : Yalah...., masing-masing ada klik. Klik Mat Hasan, klik Rais Yatim, klik Isa Samad.... dan klik Dato' Sahak.

Wawancara terpaksa ditamatkan setelah lima minit berlangsung kerana ada seorang bapa mahu berjumpa saya, mahu bertanyakan pelajaran anaknya.









Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu