Menabur bakti di Pedas Hilir, Rembau

"Assalamualaikum Ustaz..., nak tanya, pada 23 hb Jun nanti Ustaz free tak ?", tanya seorang pemanggil yang memperkenalkan dirinya sebagai Nazir Masjid Pedas Hilir, Rembau. 

Tahun lepas masjid ini pernah menjemput saya menyampaikan ceramah Maulidur Rasul. 

"Errr..., kalau ikutkan saya ada kuliah pada malam tu....tapi tak pa, nanti saya beritahu ajk surau berkenaan untuk tangguhkan kuliah", jawab saya. 

"Cantik ..., ni... ustaz.., kami nak jemput ustaz menyampaikan ceramah Israk wal Mikraj, boleh ?", tanya si pemanggil lagi.

"Insya Allah, boleh", jawab saya dengan rasa gembira.

Justeru tuan puan orang-orang Kampung Pedas Hilir dan masyarakat Islam yang tinggal berhampiran, marilah sama-sama kita meramaikan masjid pada malam itu. Di samping dapat berkongsi ilmu, dapat juga kita mengeratkan silaturrahim, apatah lagi sesama orang Rembau.

Jumpa di sana !




Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu