Sekitar Majlis Khatam Al-Quran dan Iftar Jama'ei


Pelajar-pelajar sedang mengambil tempat

Majlis ini berlangsung di Surau SMK Seremban 2 malam tadi. Ia telah dihadiri oleh ramai pelajar, guru-guru dan ibu bapa.


Kelihatan Ustazah Nik Rosidah bt Mohamad memberi arahan kepada peserta perempuan

Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan sempurna. Pada pengamatan saya majoriti pelajar sekolah ini boleh membaca Al-Quran dengan baik. Syabas diucapkan kepada guru-guru agama SMK S2.


Bangunan sekolah di lihat dari Surau

Sungguh indah pemandangan sekolah di waktu senja.


Iftar dengan kurma sebelum solat Maghrib

7.18 minit malam, kami sama-sama berbuka. Duduk bersila di atas lantai tanpa mengira darjat sama ada Guru, Ibu bapa dan juga pelajar. Santai...


Datin Hjh Maznah bt Yusof, Pengetua Cemerlang SMK S2

Datin Pengetua memberi nasihat kepada pelajar supaya menjauhi gejala sosial. Datin cukup bimbang dengan pertambahan anak luar nikah di kalangan bangsa Melayu.

Syukur SMK S2 memiliki Pengetua yang prihatin dengan nasib bangsanya.


Sedang khusyuk mendengar nasihat dari Pengetua

Akhirnya saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak penganjur atas jemputan. Saya ingin memohon maaf jika sepanjang majlis yang saya pimpin ini ada sebarang kecacatan dan kekurangan.

Yang baik itu datangnya dari Allah, yang buruk itu kerana kelemahan saya sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu