Tahniah buat anak-anakku !

Ayep tersenyum lebar semasa ihtifal

Alhamdulillah…, syukur kepada Allah SWT di atas segala nikmat yang dikurniakan.

Tahun ini tahun yang cemerlang buat anak-anak saya.

Anak sulong saya Fatin Syahirah yang sebelum ini begitu hampa kerana tidak ditawarkan memasuki mana-mana sekolah berasrama penuh (disebabkan diskriminasi Kementerian Pelajaran ke atas sekolah swata) terus mengekalkan kecemerlangannya dalam akademik apabila memperolehi anugerah cemerlang bintang emas bagi peperiksaan akhir tahun.

Beliau mendapat tempat pertama daripada 115 orang pelajar tingkatan 1 di SMK Tunku Ampuan Najihah Seremban.

Manakala anak kedua saya Ahmad Afif Amiruddin yang genap berusia 11 tahun pada 19.11.2011 berjaya memperolehi 8 A dalam peperiksaan Sijil Penilaian Rendah Agama (SPRA)Sekolah Sri Seremban. Dengan kejayaan ini juga Amir berjaya menggondol hadiah PSP daripada saya.

Anak ketiga pula Ahmad Afif Arifuddin yang bersekolah darjah satu di SRI Seremban turut tersenyum gembira apabila menerima hadiah dari Guru Besar kerana beroleh 9 A dalam peperiksaan akhir tahun. Ayep (nama panggilannya) yang bergigi rongak dan kuat menangis semasa kecil juga menerima hadiah mata pelajaran terbaik bagi subjek Al-Quran dan Jawi.

Sementara itu anak keempat Azeemuddin yang baru berusia 4 tahun telah pun berjaya menamatkan pengajiannya di 'Little Red House' Warisan Puteri Sikamat. Hasil didikan di institusi ini Azeem sudah pun pandai mengeja, menulis angka, membaca doa makan dan membaca Al-Fatihah.

Terima kasih juga buat isteri tersayang kerana sering memantau dan menyelia perkembangan pelajaran anak-anak.

Syukur!

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu