Tahniah Akak !


Akak

Pagi tadi saya keluar ke tempat kerja dengan rasa gembira kerana keputusan UPSR bakal diumumkan hari ini.

"Keputusan belum diumumkan lagi ayah engkau dah tersenyum-senyum", kata isteri pada anak sulong yang dipanggil akak.

Saya menjawab,

"Ayah yakin, akak mesti dapat 5 A....".

Ya, sebagai bapa saya sangat tahu potensi akak dalam pelajaran. Dari dulu keputusan peperiksaan akak tidak pernah menghampakan.

"Ayah jangan terlampau mengharap", kata akak yang bersekolah di SRI Seremban.

Tengah hari tadi

Akak menelefon saya.

"Cuba ayah teka.., akak dapat berapa A ?".

"Mestilah dapat 5 A...", jawab saya.

"Betul...", jawab akak gembira.

Syukur Al-hamdulillah.

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu