Umrah Ramadhan 2012 : Tarikh akhir proses Visa !


Antara peserta Umrah Ramadhan 2012  

Kata-kata aluan "Bos" KRS Travel & Tours

Semasa sesi taklimat Umrah di pejabat KRS Travel, Lavender Height Senawang semalam, saya diberitahu oleh kakitangan agensi ini bahawa tarikh akhir untuk proses 'key in' memohon visa umrah Ramadhan seperti mana yang telah ditetapkan oleh kedutaan Arab Saudi  ialah dua minggu sebelum masuknya bulan puasa.  

Oleh kerana umat Islam akan mula berpuasa pada 21 Julai, ini bermakna tarikh akhir untuk mendaftar, menyerahkan segala dokumen seperti pasport, gambar 4 keping, salinan surat nikah suami isteri, surat suntikkan ialah pada hari Jumaat, 6 hb Julai 2012.  

Insya Allah, bagi jemaah KRS yang akan menyambut Ramadhan di tanah suci, mereka bakal berangkat pada 13 Julai  ini. Manakala jemaah yang akan menyambut pertengahan Ramadhan pula akan berangkat dengan saya pada 2 hb Ogos 2012. KRS Travel juga membuka pendaftaran untuk mereka yang ingin menyambut Hari Raya di tanah suci.  

Untuk pertengahan Ramadhan, Alhamdulillah setakat ini seramai 37 orang telah pun mendaftar. Ini bermakna baki  'seat' yang masih tinggal hanyalah sekitar 10 ke 13 orang sahaja, cukup untuk sebuah bas. 

Untuk lebih 'eskulusif', saya lebih suka membawa jemaah umrah yang sedikit daripada ramai.  Mudah untuk berinteraksi, membimbing, mengurus dan merancang aktiviti mereka semasa di sana. 

Kepada para pembaca yang ingin bersama saya, ayuh ! masa tinggal hanya 5 hari sahaja lagi untuk mendaftar. Harga  pakej RM 6600.00 menaiki MAS dan akan masuk ke Mekah dahulu. 

Apa fikir-fikirkan lagi ...., cepat !

Hubungi 019-6404133. 

Abu Sofeya 
















Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu