Tetamu yang tidak diundang

Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia

Pada hari Sabtu 3 hb April 2011, sekitar jam 2.00 petang kami sedang bersiap untuk pulang ke kampung Sekinchan.

Tiba-tiba isteri saya menjerit kerana ternampak sesuatu di bilik air dapur. Saya yang sedang memasukkan barang-barang di dalam kereta, secepat kilat meluru ke dapur untuk melihat apa yang terjadi.

"Ada apa Na ?", tanya saya.

"Tu...", tunjuk isteri ke arah bilik air. Wajahnya pucat kaku.

Setelah mengetahui hal sebenar, saya segera mengunci pintu bilik air lalu menghubungi JPAM.

Dua puluh minit kemudian, Van JPAM tiba bersama 4 orang anggotanya.

"Mana dia bang?", tanya seorang anggota JPAM yang bernama En. Fendi.

"Dalam bilik air dapur", jawab saya ringkas.

Anak-anak lelaki saya sungguh teruja untuk melihat tetamu yang tidak diundang ini.

Azim, anak ke empat rancak bersilat ala ultramannya untuk 'membelasah' binatang reptilia ini.

"Ok, bang... sudah selesai", kata En. Fendi.

Syukur, tidak sampai dua minit segala-galanya berakhir.

Biawak yang tersesat

Seekor biawak dalam lingkungan 5-7 kg berjaya di keluarkan dari bilik air dan terus di masukkan ke dalam sangkar.

Terima kasih JPAM !

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu