Maulidur Rasul : Ayuh kita berentap !

Bukan seminggu.

Bukan dua minggu.

Tapi sudah berbualan-bulan, saya suruh mereka berlatih.

"Kamu kena asah apa-apa yang patut", tegas saya lagak seperti panglima perang.

"Siapa lawan-lawan kita ustaz", sahut seorang pelajar.

" Smhk, mnsw, bnhg dan bla-bla...", jawab saya.

"Ingat bukan senang kita mahu tewaskan mereka. Mereka handal-handal belaka. Kamu jangan mengaku kalah !", sambung saya lagi.

"Takbir !", jerit seorang peserta dengan semangat.

"Allahu Akbar", bergema suara anak-anak murid melaungkan kebesaran Allah.

"Musuhnya habis binasa", sampuk pula satu suara yang entah dari mana.

"O.k, Syiraz.... apa lagi, sila tunjukkan kehebatan kamu",  celah saya di sebalik takbir.

Suasana senyap sepi.

Tiba-tiba,

"Tercipta satu lembaran sejarah, ditanah suci kota Mekah.....", Syiraz anak murid kesayangan membuahkan suara emasnya.

Insya Allah Islamic Society Kolej Tuanku Jaafar bakal menganjurkan Festival Nasyid sempena sambutan Maulidur Rasul pada hari Ahad 12hb Februari minggu depan.

Antara sekolah-sekolah yang sudah mengesahkan penyertaan ialah :

1. Kolej Tunku Khurshiah

2. SMAP Labu

3. SMAP Kajang

4. SMKA Pedas

5. SDAR

6. Kolej Yayasan UEM

7. Sekolah Sains Alam Syah

Selamat datang untuk beradu nasyid di KTJ !


Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu