Alhamdulillah ... Berita Vila Suria dah pun siap !


Syukur kepada Allah SWT, dalam keadaan tidak berapa sihat (demam) akibat cuaca yang begitu panas, akhirnya 'Berita Vila Suria' siri ke 4 telah berjaya saya siapkan untuk tatapan jiran-jiran setaman.

Mungkin hari ini atau esok, saya akan mengedarkannya ke semua penghuni di Vila Suria yang jumlahnya sebanyak 187 buah rumah. Itu pun bergantung kepada kedai fotostat sama ada sudah beroperasi atau belum.

Maklum sahajalah, pemilik kedai fotostat di Sikamat semuanya berbangsa Cina. Kalau mereka raya, kedai biasanya akan ditutup selama seminggu !

Sudah 4 siri 'Berita Vila Suria' beredar, bermula pada bulan Jun, September, Disember (tahun lepas) dan yang terkini Februari 2010.

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada jiran setaman khususnya Ybhg Ust Hj Azzahar yang telah sudi menyemak tatabahasa untuk 2 keluaran sebelumnya. Manakala untuk siri ke 4, saya menyuruh isteri sahaja untuk menyemaknya.

Hasil kerja terakhir....

Saya bertekad untuk mengundurkan diri sebagai AJK dalam Mesyuarat Agong Persatuan Pemilik Vila Suria yang akan datang. Mesyuarat dijadual berlangsung pada 7 hb March nanti. Harap-harap akan ada orang baru yang bakal mengambil alih.

Selepas ini saya mahu tumpukan pula tugas saya sebagai AJK Pembinaan Surau Vila Suria. Sudah ramai jiran yang bertanya,

"Ustaz, bila Vila Suria nak buat surau, tak kan selama-lamanya kita nak menumpang di surau Bandar Warisan Puteri?", demikianlah suara mereka.


Barisan AJK Pembinaan Surau Vila Suria. Dari kiri En Noor Azlan (536), En Shamsuddin (590), Ust Azzahar (665), En. Noor Azmi (592),Ust Zainal (663), En Abd Halim (636)dan En Azizan (654). Tidak kelihatan ialah saya, Pn Siti Zabedah (647) dan Pn Sharina (636)

Kepada jiran-jiranku sekalian bersabarlah.., kami AJK-AJK sedang berusaha untuk merealisasikan impian tuan-puan. Tapi, janganlah pula bila Surau sudah terbina nanti, kehadiran jemaah kurang memberangsangkan !.

Saya juga akan fokus kepada penulisan buku dan juga blog. Begitu juga menulis nota kuliah Maghrib untuk di kongsi bersama dengan para jemaah surau dan masjid.Cukuplah setakat itu sahaja buat masa ini.

Aktiviti keluarga...

Kakak saya Norfadilah binti Mansor menghantar SMS,

"Sham.., bila nak buat aktiviti keluarga ?", tanyanya.

"Nantilah dulu.., kita tunggu abang Kamal balik bercuti dari Qatar", balas saya.

Sememangnya kami adik beradik seramai 13 orang akan mengadakan aktiviti keluarga setahun sekali. Tujuannya untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan disamping mahu menggembirakan hati emak yang suka melihat anak-anak dan cucunya berkumpul.

Apa pun kami akan menunggu kepulangan abang Kamal yang sekarang sedang bekerja di Qatar Petroleum. Kata emak, dia akan balik pada bulan March nanti. Bila semuanya sudah ada, barulah saya merancang untuk mengadakan aktiviti bersama adik beradik.

Tak habis-habis Masjid Qaryah Sikamat ...

Saya jangkakan peranan saya sebagai AJK Masjid Qaryah Sikamat sudah menjadi lipatan sejarah. Rupa-rupanya meleset. Ybhg Ust Hj Jamil bin Wahab, Nazir Masjid Qaryah Sikamat baru-baru ini telah menghubungi saya. Katanya, biarpun nama saya telah digugurkan sebagai AJK, beliau tetap mahu mengambil saya sebagai AJK kecil di bawah Biro Dakwah. Harap-harap saya menerima perlantikan itu.

Kepada Ybhg Ust Jamil, berilah saya sedikit masa sebelum membuat sebarang keputusan. Saya bimbang, nanti tidak terpikul amanah yang diberi.

Akhir kata berjumpa lagi di lain tulisan. Ma'as Salamah.

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu