Jika sinki dapur anda tersumbat


Pakcik Tahir sedang menyelesaikan masalah sinki tersumbat

Baru-baru ini sinki dapur saya tersumbat. Sudah puas saya cuba membaikinya, tetapi tidak berhasil.

Manakala isteri pula asyik merungut, meminta saya menyelesaikan masalah ini dengan segera.

Lalu saya teringat Pakcik Tahir, mungkin beliau boleh membantu.

Bukan sukar untuk saya berjumpa dengannya, sebab Pakcik Tahir sentiasa berada di Masjid Qaryah Sikamat.

Jika tidak berada di masjid ini, carilah beliau di surau Al-Falah. Insya Allah pasti ketemu.

Siapakah Pakcik Tahir ?

Pakcik Tahir tinggal di Taman Desa Rhu Sikamat. Walaupun usianya 72 tahun, namun beliau masih sihat dan kuat.

“Apa rahsia pakcik ?”, tanya saya.

“Tak ada apa-apa Ustaz…cuma saya suka menolong orang”, katanya.

Saya dan anak-anak tekun melihat Pakcik Tahir bekerja.

Lima belas minit kemudian

"Sudah siap pakcik ?", tanya saya apabila melihat beliau menyimpan semula peralatannya di dalam beg.

"Sudah", katanya.

Saya menghulurkan beberapa keping duit bewarna merah kepadanya.

"Terima kasih Ustaz", beliau menerimanya.

"Tak perlulah Pakcik berterima kasih dengan saya. Sebaliknya sayalah yang perlu berterima kasih dengan Pakcik ", kata saya.

Pakcik Tahir boleh dihubungi melalui telefon 06 7624529.

Jika tuan-tuan ada apa-apa masalah seperti mahu menggantikan pintu yang reput, membaiki paip yang rosak, tandas tersumbat dan sebagainya, maka Pakcik Tahir sedia membantu.

Wallahualam.

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu