Artikel saya disiarkan dalam akhbar Berita Harian



Hari ini artikel saya disiarkan dalam akhbar Berita Harian di muka surat 31, ruangan Agama.

Saya mengucapkan syukur kepada Allah SWT.

Sebenarnya saya sudah lama tidak menghantar artikel di akhbar ini.

Kali terakhir saya menghantarnya ialah pada tahun 2001. Artikel pertama yang disiarkan ialah 'Ilmu kebal tidak wujud dalam Islam' diikuti dengan artikel 'Tanggungjawab memelihara ibubapa', 'Tanggungjawab manusia sebagai khalifah Allah', 'Rahmat iman kepada manusia' dan beberapa buah artikel lagi.

Setiap artikel saya menerima sebanyak RM 150.00 ke RM 200.00.

Dengan wang yang diterima dan dikumpulkan, dapatlah saya mengadakan kenduri doa selamat dan kesyukuran (kecil-kecilan) sempena masuk rumah baru di Taman Sri Penaga, Sikamat sepuluh tahun yang lalu.

Rumah itu dibeli atas nama isteri.

Kemudian saya mula menyepi..., tidak mahu lagi menulis. Entahlah saya pun tak tahu kenapa…

Mungkin kerana sibuk dengan urusan kerja, komitmen dengan keluarga dan berkuliah di sana sini.

Namun pada tahun ini saya berazam untuk memulakannya kembali.

Justeru dua minggu lepas saya menghantar sebuah artikel sempena Maulidur Rasul.

Syukur, hari ini ia disiarkan. Kepada mereka yang melayari internet bolehlah klik pada:

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Rasulullahjadikandugaan_motivasibakarsemangatperjuangan/Article

Selamat Membaca !

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu