Tuesday, January 19, 2010

CUBA TEKA …..

Ayat ini di ambil dari Al Quran, Bible atau dari rekaan Kristian ?

ALLAH berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak- anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu; kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya.. Tempat dimana cinta itu ada."

Kirimkan ini kepada setiap wanita yang anda kenal hari ini untuk memperingati. ….

Syukran ya Allah !

Ulasan saya :

Inilah kesan kalau kalimah ALLAH diizin kepada penganut Kristian di Malaysia. Bagi umat Islam yang faham al-Quran insya Allah, mereka akan tahu membezakan firman Allah yang sebenar dengan firman Allah yang direka-reka oleh pendakyah Kristian. Bagi mereka yang BUTA AL-QURAN, wallahualam.


Gereja ALLAH di Indonesia..., ALLAH itu Kasih !

Persoalan, berapa ramai umat Islam di Malaysia khususnya generasi muda yang faham Al-Quran di banding dengan mereka yang buta Al-Quran ? Kalau bab solat fardhu pun masih ramai yang belum beres, jangan harap mereka boleh membaca dan memahami al-Quran dengan baik.


Mungkin lagu-lagu seperti ini akan menjadi siulan anak-anak muda Islam di masa akan datang....

Justeru kepada parti-parti politik seperti PAS dan PKR yang menyokong kalimah Allah diguna pakai oleh orang Kristian, tolong fikirkan hal ini. Anda perlu realistik melihat 'keparahan' akidah umat Islam di Malaysia, bukan hanya asyik berpolitik di sana sini untuk mengejar populariti dan undi orang bukan Islam.

Caca marba Indonesia

Adakah Malaysia mahu mencontohi Indonesia ? Memetik kata-kata YB Zulkifli Noordin,

"Setelah berpuluh tahun 'amalan syirik ini dibenarkan, akhirnya generasi Indonesia menjadi bangsa yang cacamerba dan rojak. Apa tidaknya, gadis Melayu berjumpa dengan pemuda Kristian tidak nampak lagi perbezaan diantara mereka. Nama sama, yang Muslim pun "Hartono", yang Kristian pun "Hartono". Yang Muslim pun tuhannya "ALLAH", yang Kristian tuhannya pun "ALLAH". Yang Muslim "solat" di masjid, yang Kristian "solat" di gereja ALLAH. Yang Muslimnya mengejar "syurga", yang Kristian pun mencari "syurga"! Bagi si gadis Melayu Muslim ni, apa beza Hartono Muslim dan Hartono Kristian..sama saja dong!! Jadi kita tidak hairan ada pasangan suami isteri, dimana si isteri Islam, si suami Kristian. Mula nikah di masjid, lusa nikah pula di gereja..kita serupa dong!!"

Ala kulli hal.., wassalam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.