Bersama warga Flat PPR Seri Alam, Kuala Lumpur


Sebahagian yang hadir

Asalnya mereka adalah golongan setinggan Kg Delima Kuala Lumpur, berhampiran Istana Negara.

Setelah penempatan mereka di roboh pada tahun 2004, mereka dipindahkan ke Flat ini dengan sewa bulanan sebanyak RM 124.00 sebulan.

Malam tadi saya berkesempatan menyampaikan ceramah Israk wal Mikraj di Surau Flat ini. Surau yang bernama "Silatur Rahim" ini hanyalah surau sementara. Insya Allah mereka bakal memiliki surau baru dalam sedikit masa lagi.


Ceramah bermula pukul 8.03 minit

Rupa-rupanya jemaah surau ini ramai orang Negeri Sembilan. Justeru tidak ada masalah jika saya menggunakan loghat Negeri Sembilan dari mula sampai akhir sepanjang menyampaikan ceramah.

Tepat pukul 9.10 malam, saya menamatkan ceramah. Saya tidak boleh mengambil masa lama kerana bimbang terlepas komuter terakhir untuk balik ke Seremban.


Tuan Haji Mansor bin Minal (berbaju hijau)

Selepas menikmati jamuan, saya dihantar oleh Tuan Haji Muazzan ke Stesyen Komuter Bank Negara.

"Datanglah lagi Ustaz..", lambai Tuan Haji Mansor bin Minal, Pengerusi Surau.

"Insya Allah...", jawab saya membalas lambaian.

Saya sampai di rumah pukul 12.09 malam.

Penutup

Saya mengambil kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf kepada semua hadirin dan hadirat jika sepanjang ceramah ada kekurangan, menyinggung perasaan dan sebagainya.

Sesungguhnya budi bahasa tuan-tuan melayan saya dengan baik akan saya ingat sampai ke mati.

"Ya Allah, limpahkanlah rahmat dan kebaikan kepada semua penghuni Flat ini.."

Wallahualam.

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu