Sepetang di Sek Men Keb Tunku Ampuan Najihah



Sudah 14 tahun isteri saya mengajar di Sek Men Kebangsaan Tunku Ampuan Najihah Seremban (SMKTAN). Sepanjang tempoh itu dia tidak pernah menjemput saya untuk menyampaikan ceramah agama di sekolahnya.

“ Selagi Na ada di sekolah itu, abang tak boleh datang beri ceramah sebab Na rasa malu dengan kawan-kawan kalau ceramah abang tak sedap”, kata isteri saya.

Tiga hari lepas Ustazah Afzilah dari sekolah ini menelefon isteri saya, bertanya sama ada saya free atau tidak pada hari Selasa 13.7.2010 jam 2.30 petang kerana hendak menjemput menyampaikan ceramah Israk wal Mikraj.

Isteri saya pun menyampaikan pesanan ini kepada saya. Respon saya,



“Hai…, selama ini awak melarang abang berceramah di sekolah awak, kenapa tiba-tiba kali ini bertukar fikiran ?”.

“Kali ini tak pa.., sebab Na bukan ada di sekolah pun ”, jawab isteri saya.

Isteri saya sedang cuti bersalin anak kelima dan insya Allah cutinya masih berbaki sebulan lagi.

Justeru, petang tadi saya pun bertandang ke Sekolah ini untuk menyampaikan ceramah Israk wal Mikraj selama satu jam.

Sebelum pergi isteri saya berpesan,

“Ingat...abang ceramah pasal Israk wal Mikraj aja tau……, jangan cerita hal-hal yang lain pulak “, katanya.

“Insya Allah “, jawab saya.



Program ceramah berakhir pada pukul 3.45 petang.

Terima kasih kepada warga SMKTAN di atas layanan yang diberi.

Jika ada kekurangan semasa menyampaikan ceramah, saya mohon kemaafan….

Comments

Popular posts from this blog

KENA FAHAM BAIK BAIK, AZAN PERTAMA HARI JUMAAT BELUM MASUK WAKTU ZUHOR !

UMRAH : CARA MENYAMPAIKAN KIRIMAN SALAM KEPADA RASULULLAH

Hukum menipu